Wat is CRM?
CRM staat voor Customer Relationship Management en gaat over de manier waarop een organisatie of bedrijf de relatie, contact en interactie met potentiele klanten beheert. Veel bedrijven gebruiken een CRM systeem om contact te houden met klanten, alle informatie goed in zicht te hebben en uiteindelijk zo meer winst te genereren.
Door een helder en duidelijk CRM systeem te gebruiken kun je alle mogelijke problemen gestructureerd oplossen. Je krijgt hierdoor een fijne basis voor je relatiebeheer-processen. De processen worden gestroomlijnd en geautomatiseerd. DIFFERIT helpt bij het inrichten van de AFAS CRM en de borging van bedrijfsprocessen. Wij denken graag met je mee.
De mogelijkheden van CRM-systemen zijn eindeloos, maar dit zijn de veel voorkomende features van CRM AFAS systemen:
Met digitaal ondertekenen van documenten kan je jouw bedrijfsprocessen versnellen. Snel, veilig en betrouwbaar en juridisch geldig.
Een forecast geeft inzicht door voorspellingen te maken op basis van gegevens uit het verleden en heden. Daarnaast analyseer je zo eenvoudig (periodieke) trends.
Mocht je met AFAS CRM gaan beginnen,
dan is het handig om in ieder geval de
volgende onderdelen in te richten:
DIFFERT helpt je graag bij het inrichten van deze onderdelen!
Contact opnemenHet sterke AFAS CRM-software heeft allerlei voordelen, te veel om op te noemen, maar wij lichten hieronder de belangrijkste voordelen toe.
AFAS CRM geeft inzicht in ieder proces dat met relaties te maken heeft. Dus ook op het gebied van sales en forecasting. Met sales forecasting krijg je een transparant beeld van potentiele klanten en komende projecten. Om je te focussen op targets en marketing kun je met de juiste software de beste keuzes maken op basis van precieze data. Bovendien krijg je inzicht in zaken die normaal lastig te meten zijn, zoals eventuele toekomstige verkopen en marketingactiviteiten. Door dit CRM systeem te gebruiken voor sales en forecasting probeer je als het ware de toekomst te voorspellen met de data die bekend is. De vragen zoals ‘’Hoeveel klanten moeten wij binnenhalen om bepaalde targets te halen’’ kun je beantwoorden met deze functie van het AFAS CRM systeem. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar het is eigenlijk simpel.
Zoals je merkt zijn er dus heel veel mogelijkheden met het AFAS CRM systeem. DIFFERIT geeft je daarom een bijpassend en helder advies.