Wat is CRM?

AFAS CRM

CRM staat voor Customer Relationship Management en gaat over de manier waarop een organisatie of bedrijf de relatie, contact en interactie met potentiele klanten beheert. Veel bedrijven gebruiken een CRM systeem om contact te houden met klanten, alle informatie goed in zicht te hebben en uiteindelijk zo meer winst te genereren.

Door een helder en duidelijk CRM systeem te gebruiken kun je alle mogelijke problemen gestructureerd oplossen. Je krijgt hierdoor een fijne basis voor je relatiebeheer-processen. De processen worden gestroomlijnd en geautomatiseerd. DIFFERIT helpt bij het inrichten van de AFAS CRM en de borging van bedrijfsprocessen. Wij denken graag met je mee.

De mogelijkheden van

CRM.

De mogelijkheden van CRM-systemen zijn eindeloos, maar dit zijn de veel voorkomende features van CRM AFAS systemen:

  • Campagnebeheer: advertentieaccounts en campagnes maken, biedingen en budgetten beheren en waardevolle inzichten verkrijgen over de prestaties van campagnes.
  • CRM-app: door een CRM AFAS-app te gebruiken heb je altijd alle informatie ook bij je op kleinere apparaten, zoals een mobiele telefoon of IPad. Hiermee kun je onderweg altijd gebruik maken van je contacten ommeer deals te kunnen sluiten.
  • Cursusmanagement (evenementenbeheer): het proces van inschrijving tot facturatie van cursussen worden optimaal ingericht. Je bent krijgt een snelle, geïntegreerde én zekere afhandeling van alle inschrijvingen van relaties die bij jou een cursus of seminar volgen.
  • Digitaal dossier opbouw: alle bestanden zoals brieven, contracten, offertes, e-mails, rapporten en Pdf’s, worden per dossier gerangschikt. Hierna netjes gekoppeld aan personen, relaties, projecten en/of afspraken voor relatiebeheer.
Digitaal ondertekenen
 

Digitaal ondertekenen: .

Met digitaal ondertekenen van documenten kan je jouw bedrijfsprocessen versnellen. Snel, veilig en betrouwbaar en juridisch geldig.

  • E-mailingen: e-mails opmaken, klaarzetten en automatisch versturen naar een grote groep klanten. Je bespaart veel tijd op het schakelen tussen tabbladen om jouw werk gedaan te krijgen.
  • Enquêtes: Door het versturen van enquetes in CRM mailingen heb je in één keer een groot bereik en kom je snel achter bepaalde data.
  • Evenementenbeheer: het AFAS CRM systeem helpt je bij de voorbereidingen rondom een evenement. Dit systeem bespaart tijd en onnodige handelingen doordat het grote taken overneemt.neemt veel tijd, stress en grote taken van je over.

Forecasting.

Een forecast geeft inzicht door voorspellingen te maken op basis van gegevens uit het verleden en heden. Daarnaast analyseer je zo eenvoudig (periodieke) trends.

  • Klantportaal: het klantenportaal is een persoonlijke omgeving voor de klant. Hierin kunnen zij online zaken regelen.
  • Rapportages & dashboarding: een dashboard is een grafische weergave van KPI’s (kritieke prestatie-indicatoren) van een organisatie, waardoor meteen te zien is hoe de organisatie ervoor staat. Een tussentijdse rapportage geeft meer detail informatie, waarmee je weer verder kunt.
  • Relatiesmanagement: in een goed AFAS CRM systeem wordt het je enorm makkelijk gemaakt om het klantencontact goed te onderhouden, klanten blij, jij blij!
  • Prospect- en klantbeheer: ook het contact met potentiele klanten (prospects) is erg belangrijk, het CRM systeem zorgt ervoor dat dit in goede banen loopt.
  • Sales automation: met sales automation kunt u uw huidige terugkerende taken vervangen door intelligente workflows en macro’s.
  • Selecties en segmentatie: het CRM AFAS systeem helpt ommakkelijk bepaalde klantgroepen te selecteren en segmenteren.
  • Targets: in het CRM systeem krijg je alle data inzichtelijkwaardoor je weloverwogeneen doel kunt stellen voor je targets.


Mocht je met AFAS CRM gaan beginnen,
dan is het handig om in ieder geval de
volgende onderdelen in te richten:

  • Organisaties en personen
  • Dossiers
  • Campagnes
  • Cursusadministratie
  • Forecast
  • Enquete

DIFFERT helpt je graag bij het inrichten van deze onderdelen!

Contact opnemen

De voordelen van

CRM.

Het sterke AFAS CRM-software heeft allerlei voordelen, te veel om op te noemen, maar wij lichten hieronder de belangrijkste voordelen toe.

  1. Helder beeld van relaties
    Het zal misschien logisch klinken, maar het is ontzettend belangrijk om je relaties duidelijk in kaart te brengen. DoorCRM-software te gebruiken, zet je je relaties centraal zodat je met iedere relatie contact blijft houden. Iedere afdeling heeft duidelijk zicht op alle informatie (en die is ook nog eens altijd up-to-date). Zoeken naar visitekaartjes met telefoonnummers is niet meer nodig, ook oneindig zoeken in grote Excel bestandenis onnodig: met CRM heb je alle informatie bijde hand!
  2. Orde scheppen met dossiers
    Om een helder beeld van relaties te kijgen is het werken met dossiers een must, het is belangrijk om hier orde in te krijgen. Alleen dan heb je binnen no-time de informatie waar je naar zoekt. In deze dossiers staat alle informatie, zoals het aantal bezoeken, de correspondentie, offertes en facturen. Je kunt activiteiten rondom een relatie altijd en overal raadplegen en aanvullen.
  3. Inzicht in sales en forecasting

AFAS CRM geeft inzicht in ieder proces dat met relaties te maken heeft. Dus ook op het gebied van sales en forecasting. Met sales forecasting krijg je een transparant beeld van potentiele klanten en komende projecten. Om je te focussen op targets en marketing kun je met de juiste software de beste keuzes maken op basis van precieze data. Bovendien krijg je inzicht in zaken die normaal lastig te meten zijn, zoals eventuele toekomstige verkopen en marketingactiviteiten. Door dit CRM systeem te gebruiken voor sales en forecasting probeer je als het ware de toekomst te voorspellen met de data die bekend is. De vragen zoals ‘’Hoeveel klanten moeten wij binnenhalen om bepaalde targets te halen’’ kun je beantwoorden met deze functie van het AFAS CRM systeem. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar het is eigenlijk simpel.

Zoals je merkt zijn er dus heel veel mogelijkheden met het AFAS CRM systeem. DIFFERIT geeft je daarom een bijpassend en helder advies.

De mogelijkheden ontdekken voor jouw organisatie?