AFAS InSite

InSite is dé Intranet-applicatie van AFAS. Je hebt snel, altijd en overal toegang tot gegevens. Je bent ook niet afhankelijk van een PC of laptop, een tablet of smartphone is genoeg. InSite heeft de look & feel zoals jij het wil vormgeven en is makkelijk te bedienen. Met InSite maak je de samenwerkingen een stuk gemakkelijker en transparanter.

Medewerkers kunnen eenvoudig zelf hun zaken regelen, zoals gegevens inzien en wijzigen, declaraties indienen of verlof aanvragen. Tegelijkertijd heb je als werkgever een sterk beveiligde digitale omgeving waar alle informatie opgeslagen staat, gedeeld kan worden en inzichtelijk is.

Eigen InSite
 

eenvoudig zelf in te richten intranet

AFAS InSite.

InSite is een gebruiksvriendelijk en modern medewerkersportaal en is geschikt voor de interne organisatie. Het is met AFAS InSite mogelijk om HR-zaken te automatiseren, wat fouten voorkomt en tijd, geld en papierwerk bespaart. Voorbeelden van zaken die je kunt regelen met AFAS InSite zijn onder andere:

  • Persoonlijke gegevens inzien en wijzigen
  • Verlof aanvragen en goedkeuren
  • Salarisstroken en jaaropgaven inzien
  • Declaraties indienen en afhandelen
  • Mutaties invoeren en verwerken
  • Een overzicht van jarige collega’s, altijd handig!
  • Agenda’s met cursussen, meetings en uitjes
  • Het laatste interne nieuws binnen de organisatie

De belangrijkste

Onderdelen van InSite.

Nieuws

Door de medewerkers optimaal te betrekken bij de bedrijfsprocessen én continu te informeren over (intern) nieuws zal de betrokkenheid toenemen, hiermee zal de sfeer en bedrijfscultuur verbeteren en daar worden zowel de werknemers als werkgever beter van. Door gebruik te maken van verschillende (template) documenten kunnen allerlei (nieuws)berichten verzonden worden en krijg je een directer contact met je werknemers.

 

To-do lijsten

Door InSite als intranet in te zetten, zal er een duidelijk overzicht ontstaan van werk gerelateerde taken en opdrachten. Ook is daar ruimte voor informatie over de “zachte” kant van de organisatie zoals lief en leed, wie is wie, verjaardagen, jubilea of evenementen. Een tool om de verbondenheid met je werknemers een stukje te verbeteren. Het is belangrijk voor een team, hoe groot of klein dan ook, om te weten waar iedereen mee bezig is, dit optimaliseert de samenwerking.

 

Eén startpunt

Stel InSite als centraal communicatiemiddel en verminder de hoeveelheid koppelingen en (externe) applicaties. Hierdoor ontstaat één overzichtelijke, veilige en beter beheersbare werkomgeving, waar alle informatie, die iedere werknemer nodig heeft, te vinden is.

 

Voordelen van InSite.

AFAS InSite heeft veel voordelen. Als eerste is het een enorme groei voor de selfservice binnen een organisatie. Laat medewerkers en managers meer zelf doen met Employee Self Service (ESS) en Manager Self Service (MSS). Klanten kunnen zichzelf inschrijven voor cursussen via Customer Self Service (CSS) en een sollicitant legt zijn eigen gegevens vast in Profit via Sollicitant Self Service (SSS), hoe handig is dat? Ten tweede geeft AFAS InSite je de ruimte om makkelijker dan ooit te informeren en kennis te delen met zoveel werknemers als jewilt. AFAS InSite is daarnaast geschikt voor workflows, deze kun je gebruiken om processen in de organisatie te verankeren. Workflowtaken worden via een vast proces uitgevoerd en komen automatisch bij de juiste medewerker terecht. Van overvolle inboxen, memo’s en post-it’s zal je geen last meer hebben. Als laatste maar zeker niet onbelangrijk: je AFAS InSite is een groot digitaal dossier, alles wordt er opgeslagen, het probleem van iets kwijtraken of ‘per ongeluk’ verwijderen zal je niet meer tegenkomen.

Interne processen verbinden
Of het nu gaat om HR, financieel of projecten, InSite brengt je bedrijfsprocessen samen. In feite is AFAS InSite de basis voor al je processen en het intranet voor je medewerkers. Door de selfservice, nieuwsberichten, de mogelijkheid om met de AFAS Pocket-app en workflow gestuurd te werken worden alle interne processen met elkaar verbonden.

InSite & OutSite
DIFFERIT biedt de mogelijkheid om intern en extern met elkaar te verbinden. Met jouw eigen medewerkersportaal, klantportaal, werken-bij- site of bedrijfswebsite met InSite & OutSite komt alles samen. Dankzij de directe integratie met de ERP en HR-software van AFAS verbind je de interne en externe processen.

Externe processen verbinden
Uniek aan InSite & OutSite is dat je gegevens uit je ‘backoffice’ ophaalt en in een veilige omgeving aanbiedt aan je medewerkers, maar ook aan de buitenwereld. Bouw onder andere je eigen ‘’werken bij’’ site. Het gehele werving- en selectieproces, het plaatsen van de vacature en de indiensttreding van de geschikte kandidaat wordt volledig in AFAS gedaan. Door de volledige integratie tussen OutSite (je werken-bij site) en InSite (intranet) ben je in staat het volledige administratieve proces, van sollicitatie tot aanname, via workflows af te handelen. Ook kun je je eigen portaal bouwen waar je externe relaties een portal biedt dat altijd beschikbaar is. Via bv. de accountancyportaalwerk je als accountant samen met de klant, de medewerker van je klant en je collega’s. Alle externen partijen overzichtelijk bij elkaar.

Via het bestelportaal kun je klanten zelf bestellingen laten plaatsen, dit zal veel tijd schelen en het bestelgemak bevorderen. Ook cursussen bied je met AFAS OutSite in een apart portaal aan, van inschrijving tot facturatie, alles optimaal ingericht. Klanten, vrijwilligers en relaties, kun je samen bundelen in een klantportaal. Je krijgt beter inzicht in alle facturen en openstaande orders, of in het aantal te versturen tickets. Zo maak je jouw dienstverlening transparant en sterker en verbeter je de communicatie met al je relaties.

Met AFAS InSite kun je veel tijd besparen. Tijd dat je nu kan gebruiken om je organisatie verder te optimaliseren en te ontwikkelen.

Hulp nodig bij de inrichting van InSite of OutSite?