• AFAS partner
  • Duurzame samenwerking
  • Branchespecifieke kennis
4,6/5 ★★★★★

Maak je gebruik van flexplekken? Dan biedt registratie in Profit uitkomst

Sinds de coronapandemie is er bij veel bedrijven een hybride vorm van werken ontstaan, waarbij er een gedeelte thuis wordt gewerkt en een gedeelte op kantoor.

We zien organisaties die daar handig op inspelen door bijvoorbeeld te werken met flexplekken, hierdoor worden de werkplekken op de kantoorlocatie optimaal benut. Stel je hebt 50 medewerkers in dienst en op kantoor zijn 25 flexplekken, dan is er niet een plek voor elke medewerker. Door dit goed te organiseren is dit echter geen probleem. Door gebruik te maken van registraties in Profit houd je het overzicht…
AFAS Consultant
Regsitratie thuiswerken Profit
 

Cursusmanagement

Basismodule.

In de praktijk zal het niet dagelijks gebeuren, toch wil je voorkomen dat er op een dag meer medewerkers op kantoor aanwezig zijn dan dat er (flex)plekken beschikbaar zijn.

Om de bezetting goed te kunnen beheersen, kan je de module cursusmanagement in Profit gebruiken. Zo kunnen medewerkers zich eenvoudig inschrijven voor het werken op kantoor.

Registratie via cursusmanagement

De voordelen.

  • Inzage wie er op kantoor is
  • Eenvoudig in-/uitschrijven
  • Maximale aantal beschikbare plekken zichtbaar
  • Integratie met Outlook agenda
  • Ook te gebruiken bij overige kantooractiviteiten

 

Stel er komt weer een lockdown of er zijn evenementen op de kantoorlocatie waardoor er minder flexplekken vrij zijn, dan heb je de beschikbare plekken snel en eenvoudig gereduceerd. Door de koppeling met Outlook kan je tevens in jouw eigen agenda (of die van een collega) inzien of je je hebt ingeschreven voor het werken op kantoor. Handig als je wilt samenwerken.

Bij overige kantooractiviteiten kan je denken aan een bijvoorbeeld een (brand)oefening, kantoorlunch of verjaardag. Je weet dan precies hoeveel personen aanwezig zijn en hoeveel boodschappen of traktaties er moeten komen. Je kan dit zelfs, wanneer je meerdere vestigingen hebt, per vestiging van je organisatie inrichten.

Enthousiast over de mogelijkheden van deze module?

Waarom geen gebruik maken van

De thuiswerkmodule?.

Deze module is een mooie module om te zorgen dat je op vaste dagen kan thuiswerken, daar kan je dan bijvoorbeeld de reiskosten- of thuiswerkvergoeding aan koppelen. Het nadeel is dat je bij deze module geen max. in kan stellen voor het aantal inschrijvingen op kantoor. In de module cursusmanagement kan je per dag wel het maximale aantal inschrijvingen vrijgeven.

Maak je al gebruik van de module cursusmanagement?
Het is dan slechts een kleine stap om de inrichting ‘inschrijven op kantoor’ toe te voegen.

Registratie voorbeeld AFAS Profit
 

Een voorbeeld uit

De praktijk.

Via InSite kan je de lijst met dagen, weeknummers en beschikbare bureau’s inzien. Ook zie je meteen welke collega’s zich hebben ingeschreven.

Je hebt de mogelijkheid om er een workflow achter te bouwen, zodat je controle houdt over wie zich inschrijft op kantoor en met welke reden.

Collega's

Wegwijs maken.

Bij een nieuwe werkwijze/inrichting is het voor sommige medewerkers even wennen. Je kan hier ondersteuning bieden door het maken van een uitleg via bijvoorbeeld een .pdf of een instructiefilmpje. Ook hierin kunnen wij, vanuit DIFFERIT, ondersteuning bieden.

Blog: bedrijfsmiddelen in bruikleen, vastleggen in AFAS Profit