Nieuwe functionaliteiten in Profit 19

Profit 19

De nieuwste versie van Profit wordt vanaf november 2021 uitgeleverd.
Dit gebeurt tussen 2 november en 12 december.

Benieuwd wat Profit 19 voor jou kan betekenen?

InSite AFAS
 

Onderdelen

Updates profit 19.

Voor projecten, financieel, HRM/Payroll, ordermanagement en fiscaal worden er weer nieuwe functionaliteiten opgeleverd. Daarnaast kan je straks in Profit 19, via autorisatieniveaus bepaalde functionaliteit blokkeren en vanuit een workflow bijvoorbeeld profielen starten.

Ook is er in Profit 19 een optie om meerdere bijlages te koppelen aan inkoopfacturen. Dit is handig als je bijvoorbeeld de algemene voorwaarden wilt toevoegen aan de factuur, zo heb je altijd alles bij de hand.

Wil je profiteren van de nieuwe voordelen in Profit 19? Neem dan contact op, dan kunnen we samen de mogelijkheden en kansen bekijken.

Contact opnemen

Het delegeren van

Verantwoordelijkheden.

In Profit 19 wordt het makkelijker om iemand binnen het team verantwoordelijk te maken voor het accorderen van verlof, verzuim, loonmutaties, thuiswerkdagen en bijvoorbeeld (verzamel)declaraties. Door een knop in te bouwen in de workflow, kan je eenvoudig per onderdeel bepalen wie dit binnen het team mag goedkeuren.

Beveiliging instellen

InSite en OutSite.

De beveiligingsinstellingen zijn in de nieuwste versie van Profit aanpasbaar. Zo kan je gebruikers koppelen aan een IP-adres of aan een bepaald bereik in IP-adressen. Wordt er dan bij het inloggen vanuit Sitebeheer een IP-adres gebruikt buiten dit bereik? Dan wordt de toegang geblokkeerd.

Bij de overgang naar Profit 19 worden de instellingen, geldend voor jouw organisatie, overgenomen uit Profit 18.

Afletteren van

Deelbetalingen.

In het debiteuren overzicht van openstaande posten kun je openstaande facturen en betalingen van debiteuren afletteren. Voorheen kon een betaling alleen gekoppeld worden aan een openstaande post of grootboekrekening als de bedragen overeen kwamen of als het betaalde bedrag binnen het ingestelde betalingsverschil viel.

Vanaf de update kan je de deelbetalingen afletteren. Het resterende saldo blijft open staan en de factuur blijft nu actief.

Niet meer werkend in Profit 19

Gegevensverzameling in workflows.

Als je gebruikmaakt van onderstaande gegevensverzamelingen via de Workflows in Profit 18, houd er dan rekening mee dat de daaruit voortvloeiende condities en controles niet meer worden meegenomen. Het gaat om de mutaties:

  • Gespreksformulier HRM-afspraak
  • HRM-afspraakvoortgang
  • Medewerker/competentie
  • Medewerker/doel
  • Medewerker/competentiescore

We raden aan om onderstaande workflows te controleren en zo nodig te wijzigen. Het gaat om de workflows:

  • Beoordelingsgesprek
  • Nulmeting
  • Doelstellingsgesprek
  • Voortgangsgesprek
Hulp nodig? Neem contact met ons op

Instellen nieuwe functionaliteit

Job Alert.

In Profit 19 kunnen medewerkers zich inschrijven via InSite 0f personen via OutSite. Je kan het ze nu makkelijk maken door criteria als locatie, vakgebied of opleidingsniveau toe te voegen. Op basis van deze criteria kan een ‘Job alert’  worden ingesteld. 

De criteria voor het ‘alert’ bepaal je bij het indienen van de vacature vooraf.

Hulp nodig bij deze instelling?

Profiteren van nieuwe functionaliteiten in Profit 19?