• AFAS partner
  • Duurzame samenwerking
  • Branchespecifieke kennis
4,6/5 ★★★★★

Nieuwe functionaliteiten in Profit 20

De nieuwste versie van Profit wordt vanaf december 2021 uitgeleverd.
Dit gebeurt tussen 21 december 2021 en 13 februari 2022.

Benieuwd wat Profit 20 voor jou kan betekenen?

AFAS Profit
InSite AFAS
 

Onderdelen

Updates Profit 20.

Voor projecten, financieel, HRM/Payroll, ordermanagement en fiscaal zijn er vanaf Profit 19 weer nieuwe functionaliteiten opgeleverd. Via autorisatieniveaus kan je bepaalde functionaliteit blokkeren en vanuit een workflow bijvoorbeeld profielen starten.

Ook is er vanaf deze vorige versie van Profit een optie om meerdere bijlages te koppelen aan inkoopfacturen. Dit is handig als je bijvoorbeeld de algemene voorwaarden wilt toevoegen aan de factuur, zo heb je altijd alles bij de hand.

Wil je profiteren van de nieuwe voordelen in Profit 20? Neem dan contact op, dan kunnen we samen de mogelijkheden en kansen bekijken.

Contact opnemen

Het delegeren van

Verantwoordelijkheden.

In de nieuwste versies van Profit is het makkelijker om iemand binnen het team verantwoordelijk te maken voor het accorderen van verlof, verzuim, loonmutaties, thuiswerkdagen en bijvoorbeeld (verzamel)declaraties. Door een knop in te bouwen in de workflow, kan je eenvoudig per onderdeel bepalen wie dit binnen het team mag goedkeuren.

Beveiliging instellen

InSite en OutSite.

De beveiligingsinstellingen zijn aanpasbaar. Zo kan je gebruikers koppelen aan een IP-adres of aan een bepaald bereik in IP-adressen. Wordt er dan bij het inloggen vanuit Sitebeheer een IP-adres gebruikt buiten dit bereik? Dan wordt de toegang geblokkeerd.

Bij de overgang naar Profit 20 worden de instellingen, geldend voor jouw organisatie, overgenomen uit Profit 19.

Afletteren van

Deelbetalingen.

Wist je dat al dat je in het debiteuren overzicht (van openstaande posten) openstaande facturen en betalingen van debiteuren kan afletteren? Voorheen kon een betaling alleen gekoppeld worden aan een openstaande post of grootboekrekening als de bedragen overeen kwamen of als het betaalde bedrag binnen het ingestelde betalingsverschil viel.

Vanaf de update in Profit 19 kan je de deelbetalingen afletteren. Het resterende saldo blijft open staan en de factuur blijft nu actief.

Geen nieuwe versie PCC in

Profit 20.

Profit Communication Center (PCC) is een connectie van Profit met jouw eigen Microsoft Office. Dit maakt het mogelijk om bestanden vanaf je computer in Profit in te sturen, te openen en te bewerken. Het PCC vanuit Profit 19 geldt ook voor Profit 20. Er is dan ook geen nieuwe versie van het PCC nodig in Profit 20.

Voor het vastleggen in Microsoft Word, Outlook, Powerpoint of Excel heb je minimaal PCC versie 18.xx nodig.  Ook als je wilt vastleggen via de verkenner.

Je hebt het Profit Communication Center (PCC) nodig voor:

  • Het openen of bewerken van analyses.
  • Het vastleggen van e-mailberichten, of documenten in het dossier.
  • Het exporteren van weergaven.
  • Het PCC heeft ook nog andere toepassingen.

Door PCC te installeren op je eigen computer, kan je jouw AFAS omgeving koppelen. Je kan zelf de keuze maken of je PCC installeert via Profit Windows of via InSite. Nadat PCC is geïnstalleerd kan je de eigen omgeving eenvoudig koppelen.

Hulp nodig? Neem contact met ons op

Autorisaties instellen voor het tonen van

Inkoopfacturen.

De filterautorisatie  Financieel – Workflow inkoopfacturen richt je in via (Algemeen / Beheer / Autorisatietool). Het nieuwe filter staat standaard ingesteld op volledige toegang. Door de autorisatie in te stellen, voorkom je dat alle gebruikers via InSite (ongewenst) de inkoopfactuur kunnen openen en bekijken.

Ook is er een nieuwe Overzichtspagina Inkoopfacturen incl. autorisatie in InSite toegevoegd in de nieuwste versie van Profit. Het nieuwe filter werkt ook door in deze pagina. Het is daarom verstandig om eerst het filter toe te voegen, voordat je deze pagina via InSite in gebruik gaat nemen.

Hulp nodig bij deze instelling?

Profiteren van nieuwe functionaliteiten in Profit 20?