Meer rust, minder administratie en meer tijd voor de cliënt.
Dag in dag uit zorg jij ervoor dat iedereen de zorg krijgt die hij of zij verdient. Of het nu gaat over de administratieve processen als hulpverlener waarbij je rapporteert over een cliënt of patiënt, of de HR processen. Je werkt altijd in het belang van de hulpbehoevende. Hoe fijn is het dat AFAS software jouw werk gemakkelijker maakt?
DIFFERIT kent de branche specifieke processen en software en weet deze te integreren in je bestaande software. Dat zorgt voor eenvoudige administratie in het cliëntendossier, een strakke planning en gestroomlijnde inkoopprocessen met meer inzicht en lagere kosten.
Inkopen binnen de zorg is op vele manieren mogelijk. Het inkoopproces is afhankelijk van jouw organisatie en werkwijzen. Gaat het om een zorginstelling met voorraadhoudende artikelen of juist zonder? Wanneer het bijvoorbeeld om een ziekenhuisinstelling gaat dan zie je vaak dat er een bepaalde standaard voorraad aanwezig moet zijn. Op basis van de ‘best practice’ bepalen we samen de best passende werkwijze voor jouw organisatie. AFAS heeft mogelijkheden om diverse platformen voor centrale inkoop met AFAS Inkoop & Finance te integreren. Ook het gebruik van de OCI koppeling met vele leveranciers is beschikbaar.
Met AFAS Financieel borg je al je financiële processen in één softwarepakket. AFAS Financieel vormt het fundament van je boekhouding. Het stelt je in staat om één of meerdere financiële administraties onder te brengen waarbij je mogelijk gebruik maakt van begroten, financiële overzichten, kostenplaatsen, inkopen, enzovoorts. AFAS Financieel is geïntegreerd met onderliggende functionaliteiten als Projecten, Payroll en Inkoop. Daarbij helpt het jou om geautomatiseerd te factureren, incasseren en betalingen te verrichten middels de bankkoppeling.
De AFAS HRM software biedt alle functies die je nodig hebt om de gehele personeelsadministratie te beheren, automatiseren en optimaliseren. AFAS maakt een soepele, efficiënte en effectieve samenwerking mogelijk tussen managers en werknemers op elk niveau van de organisatie. Het verwerken van zaken zoals verlof, verzuim en de salarisverwerking kosten doorgaans veel tijd voor HR-professionals. En dat zijn juist werkzaamheden die prima geautomatiseerd kunnen worden met de software van AFAS. Op deze manier houd je tijd over voor werkzaamheden die écht een meerwaarde bieden voor medewerkers. Denk bijvoorbeeld aan werkgeluk of de vitaliteit van medewerkers.
Bij DIFFERIT kunnen we helpen om de salarisadministratie te integreren met HRM. Doordat de collega’s zelf hun uren bijhouden of verlofdagen invullen, hoef jij deze administratieve werkzaamheden niet langer uit te voeren en ben je alleen verantwoordelijk voor de eindcontrole.
Planning van personeel is cruciaal in de zorg. Hier zijn goede branche specifieke plannings- en roosterapplicaties voor. Deze applicaties kunnen naadloos integreren met AFAS HR voor de stamgegevens en kunnen realisatie, zoals geschreven uren, terugschrijven om te verlonen en/of verlof/verzuim bij te werken.
Naast het werken met de software van AFAS zijn er branche specifieke pakketten binnen de zorgbranche. Denk hierbij aan een Nedap of een roosterplanningstool.
De kracht van automatisering is het eenmalig vastleggen van data. Door te koppelen met externe systemen wordt de benodigde data eenmalig vastgelegd en communiceert de software met elkaar.
We zien bij zorgorganisaties veel terug dat er met vrijwilligers wordt gewerkt. Met deze vrijwilligers wil je de communicatie en contactmomenten zo eenvoudig mogelijk laten verlopen. Door middel van een vrijwilligersportaal blijft de vrijwilliger altijd up-to-date. Daarnaast kan de vrijwilliger declaraties indienen voor bijvoorbeeld reiskosten of een VOG die is aangevraagd. Ook ligt de administratieve handeling voor verhuizing of wijziging van contactgegevens bij de vrijwilliger zelf.
Binnen de zorg is het van belang dat jouw cliëntdossier binnen een beveiligde omgeving wordt geborgd. Hierin wil je bijvoorbeeld de indicatie registreren en monitoren hoeveel van de indicatie is gebruikt. Ook kun je in AFAS het zorgplan vastleggen en zodoende sturen op de gezamenlijke doelen die je bepaalt met de cliënt of patiënt. Het prettige aan AFAS is dat het veel mogelijkheden biedt om het cliëntendossier uit branche specifieke applicaties te koppelen.
Na het live gaan en het eerste gebruik van de software stopt de AFAS-implementatie niet meteen. De wereld is continu in verandering en zo is het met de organisatieprocessen en de software ook. Door gedegen onderhoud van jouw AFAS inrichting blijft de software voor jou werken. Met een Functioneel Beheerder kijk je continu naar de inrichting versus de vraag en behoefte van de organisatie. Daarmee blijft je software up-to-date en houd je het werk leuk!
Contact opnemen